zondag 31 januari 2016

DIY balluster/kandelaar

Vaak kom ik ze tegen op markten: die oude massief houten ballusters met een verleden.
Heel mooi, maar vaak ook heel duur.
Nu heb ik een hele handige man in huis met een arsenaal aan machines in de schuur, waaronder een draaibank.
Dus ik hem een foto gegeven van zo'n balluster.
Nu heeft hij vaak geen tijd om zulke dingen te maken, maar hij was toch ook wel nieuwsgierig hoe zoiets eruit zal zien las je het zelf maakt.
Dus hij in de schuur aan het draaien gegaan, paar uur later terug met balluster.
En ik reuze blij....hij is mooi geworden!
 
Nu heb ik geen foto gemaakt van hoe hij eerst was ( weer vergeten), maar hier een foto van het eindresultaat.
Geverfd in mat grijs met natuurlijk een oude look.
Misschien niet zo mooi als de echte oude, maar ik ben er tevreden mee.
 
Binnenkort gaan we nog meer maken in verschillende kleuren, ze komen op de site te staan.
 
Een massief houten balluster

Oude look

Je kunt hem ook omdraaien!

Totaalplaatje op de schouw.