zondag 18 oktober 2015

Franse raam luiken tegen de muur.

Ook plaats ik nog even foto's van raam luiken die wij in Tongeren hebben gekocht.
Jammer dat je die hier zo weinig ziet voor de ramen, maar we leven ook niet in Frankrijk.
 
 
De eerste twee foto's zijn van 2 luiken die geel waren ( echt knalgeel), had ik eigenlijk even een foto van moeten nemen, vergeten.
Ik heb ze in een matte lichtgrijze kleur geverfd, toen met donkergrijze wax erover en daarna met een nog lichtere grijze kleur accenten aangebracht en vervolgens meteen met een natte doek uitgewreven.
Als je het koud hebt, moet je dit soort klusjes gaan doen!!!
 
De andere foto's zijn van 2 luiken die een rare bruine kleur hadden. De mensen die ze geverfd hadden waren waarschijnlijk kleurenblind, het zag er niet uit.
Ik heb een kant sleets geverfd in antracietgrijs, de andere kant geverfd in antraciet en daarna met lichte wax ingewreven.
Zo kun je 2 kanten gebruiken.
 
Met dank aan mijn vader die de luiken geschuurd heeft!
Met oude takkenkrans erop.
Dit is de voorkant.


En dit de achterkant

 

Deze zijn sleets geverfd.




Mooie patina.