vrijdag 18 september 2015

Nieuw leven voor een afgedankte klok.

Tijdens de vakantie in Frankrijk kwam ik deze oude klok tegen op de rommelmarkt.
Hij lag op het natte gras en zag er niet uit.
Ik zag er wel potentie in en in mijn steenkolen frans aan het onderhandelen geweest met de verkoper.
De man zal wel gedacht hebben: wat moet ze met zo'n oud ding die het niet meer doet.
Maar goed, ik was er blij mee.
 
Nu heeft hij eerst een paar weken boven gestaan en afgelopen week ben ik er dan mee aan de slag gegaan.
Oude uurwerk eruit, schoongemaakt, geschuurd en ontvet.
Toen de binnen-en buitenkant met Jeanne d'Arc verf geverfd, 2 lagen en daarna lichtjes opgeschuurd.
Ruitjes schoongemaakt en klaar!
Je kunt hem evt. als een soort vitrinekastje gaan gebruiken.
 
Hij is voor de verkoop, maar zelf vind ik hem eigenlijk ook wel mooi.
Het is wel een uniek exemplaar.
 
 
Zo was hij voor de make- over.

Zo is hij geworden.

Opgeschuurd en cijferplaat zwart geverfd.



Totaalplaatje.