zondag 13 september 2015

Mooi setje gevonden bij de kringloop.

Afgelopen week weer op "jacht" geweest naar spulletjes om op te knappen.
Tot mijn grote vreugde kwam ik dit setje tegen.
Ze stonden niet bij elkaar, maar ik vind ze als setje bij elkaar passen.
Soms ben je echt letterlijk met je neus in elk hoekje aan het speuren, maar ik vind dat het leukste om te doen.
Het hoeft niet allemaal netjes naast elkaar te staan, het is veel leuker om echt op jacht te gaan.
 
Ik heb ze geschuurd en schoongemaakt.
Vervolgens 2x geverfd met een matte lichtgrijze krijtverf.
Daarna weer opgeschuurd.
Toen een lichtjes ingewreven met bruine antiek wax, sommige stukjes wat meer om verschillende effecten te krijgen.
 
Zie hier het resultaat:
 
Tafel voor de make over

Stoel voor de make over

Tafel na de make over

Zo is het effect iets beter te zien.

Stoel na de make over

Zo is het iets beter te zien.

Als setje bij elkaar in de slaapkamer