zondag 16 augustus 2015

Mooi oud is niet lelijk.

Ik ben vrijwel altijd op zoek naar spullen met een doorleefd uiterlijk, dingen met een verleden.
Op de franse en belgische markten kom je veel van die dingen tegen en met een beetje geluk vind je ze in de plaatselijke kringloopwinkel.
In mijn vorig bericht zei ik al dat de franse brocante markten duur waren en dat is ook wel logisch: die mensen verdienen hun brood ermee en ze weten dat de buitenlanders er dol op zijn.
Vorige week zijn we naar de brocante markt in Tongeren geweest.
Om 04.00 ( zucht) opstaan en 3 1/2 uur rijden richting onze zuiderburen.
Nu moet ik zeggen dat ik de prijzen daar ook aan de hoge kant vind.
Als je dan het ook nog moet door verkopen, is het bijna niet te doen.
Toen kwam ik een limburgs echtpaar tegen met allerlei brocante, ook luiken.
Na een prettig gesprek heb ik een aantal luiken voor een prima prijs kunnen kopen.
Ik helemaal blij en heb nu een adres waar ik oude doorleefde spullen kan scoren.
 
Grote raam luik


Hele aparte kleur.

Mooie patina.