zondag 7 juni 2015

Oude vloerlampenvoet in het nieuw

Op mijn jacht naar oude spulletjes kwam ik deze vloerlampenvoeten ( raar woord eigenlijk, weet ook niet hoe ik ze anders moet noemen) tegen.
Ze waren ouderwets donkerbruin en hadden ergens bij een oma  in huis gestaan.
Oud, dus massief en zwaar.
Ik zag ze al mooi gerestyld voor me: in het landelijk wit met opgeschuurde effecten.
Dus onderhandeld en in de auto ermee naar huis.
Nou, het was nogal een klus: eerst geschuurd en afgenomen met ammoniak.
Toen bewerkt met kaarsenvet en aan het verven gegaan. Ik heb de verf van Painting the Past gebruikt omdat ik die mooi vind en het verft goed uit.
Er zijn maar liefst 5 lagen overheen gegaan voordat ik tevreden was.
Maar het resultaat mag er zijn, ze zijn mooi geworden.
 
 
 



Met gedraaide voet € 99,95



Met rieten kap € 124,95

€ 99,95


 
Verkrijgbaar in de nieuwe webshop die binnenkort online gaat.